sobota, 15 maja 2021

Wersja 2.4

Na skutek błędu serwisu straciliśmy zebraną listę zmian w wersji 2.4. Sama wersja ma się dobrze - jednak z racji porzucania forum - sama lista zmian zmian powstawała bezpośrednio tutaj i nie nie była tak jak wcześniej "przeklejana" ani tworzona jako dokument. Na chwilę obecną szukamy przyczyny zniknięcia wpisu a samą listę staramy się odtworzyć, choć mogą się na niej zdarzyć braki lub nieścisłości.



Imperium Kiryjskie:

  •     Włócznik - rozbity na Włócznika i Halabardnika
  •     Zwiadowca - dodana umiejętność "Odkrycie pozycji".
  •     Pięść Imperium - zmniejszone rany w Zmysły i Obronę.
  •     Topornik - Walka zwiększona o 1, dodana umiejętność Ciężka niespodzianka.
  •     Chorąży - Zasięg zmniejszony do 10 cm.
  •     Miecznik - Walka i Obrona zmniejszona o 1, +1 Walki  w szarży.
  •     Pogranicznik - zmniejszona trudność bliskiego i średniego zasięgu - kosztem zmniejszenia samego średniego zasięgu.  
  •     Czarna Pięść - koszt Otwarcia zmniejszony z  4 do 3 pa
  •     Gwardzista - młyńskie zamachy tańsze o 1pk, Udany atak wyprzedzający powstrzymuje atak.
  •     Tytus - +1 Walki
  •     Sekstus - Taktycznie wyczekanie +1pa



 Wolni Kupcy:

  •     Żebrak - limit modyfikatora z zaduchu rośnie do 3, dla samych żebraków malejąc do 1.
  •     Łotrzyk - Cios w Plecy wzmocniony do +3
  •     Kat - Egzekucja nie wymaga już kondycji
  •     Złodziej - Obrona +1, czujność osłabiona do odskoku za 2 akcje.
  •     Najemnik - Bruitalna Szarża +3 cm zasięgu i -1 pk kosztu, Taktyczne wyczekanie +1pa
  •     Alchemik - Bomba pieprzowa zabiera 2pk
  •     Bukanier - zmniejszona trudność i zasięg średniego zasięgu oraz maksymalny dystans.
  •     Edward Drake - dodana Marynarska sztuczka, taktyczne wyczekanie +1pa
  •     Kruk +1 Walki, +1 Walki w szarży. Czujność zamieniona na instynkt przrtrwania.



 Krasnoludzkie Rody:

  • Górnik - Zmieniona umiejętność Tunele. Nie pozwala już zaczynać we wrogiej strefie rozstawienia, jednak daje +3 Obrony do czasu pierwszej aktywacji.
  • Wartownik - Zmniejszona Obrona. Udany atak wyprzedzający powstrzymuje atak.
  • Berserker - Walka +1
  • Weteran - Bitewna Obelga zastąpiona taktyczym wyczekaniem, wzmocniona krasnoludzka sztuczka.
  • Protektor - alternatywny koszt odpalenia Berserku.
  • Działo - +2 siły trafienia w główny cel przy ataku obszarowym i +1 Walki przy kumulacyjnym.


Dzikie Elfy:


Nowa jednostka - Arachne

Balans:
Zmieniona mechanika Amoku - teraz daje +1 Walki i Siły kosztem -1 Obrony, Pancerza i Uniku.

  • Animus - Więź życia wymaga wygania 1pk przez korzystajacego
  • Motus: +1 Ruchu, +1 Zmysłów, bieg zmieniony na 3 akcyjny oraz dodana pasywka Sekwencyjne kroki.  
  • Ira - Umiejętność pasywna przekazuje teraz modyfikator Amoku zamiast stałego
  • Silva: wzmocnione wrastające szpony, ciernisty atak zmieniony w umiejętność pasywną, zmniejszony koszt do 40, +1 pancerza, + zmniejszona rana w Walkę, zdrwnienie odnawia 1pk, -1 Obrony, zabrana umiejętność niepozorna
  • Lupus - Obrona +1, Walka -1, dodana pasywna umiejętność dająca stałe rany za otrzymywanie obrażeń dystansowych.
  • Proeliator - czujność osłabiona do odskoku za 2 akcje.
  • Druis - zmiana większości czarów.
  • Arbor - Pasywne pnącza zmienione na aktywne Pochwycenie.
  • Lupus Mal - dodana pasywna umiejętność dająca stałe rany za otrzymywanie obrażeń dystansowych.
  • Iktomi - Ugrywalnienie zaklęć, +1 Walki.
  • Shunkaka - czujność osłabiona do odskoku za 2 akcje, zmniejszone rany w Zmysły, Walkę i Siłę. Uściśnie dekapitacji na korzyść.
  • Chetan Nagin - rana w prędkość strzału w ruchu poprawiona do (-4), -1 Zmysłów



Bękarty Helheim

  • Fantom +1 Pancerza, +1 Akcja
  • Szkielet +1 Pancerza
  • Kościarz: +1 Pancerza +1 Akcja
  • Kościej: +1 Pancerza
  • Demilisz:  +2 Pancerza.
  • Abominacja otrzymuje +1 Obrony.
  • Włodarz: dołożenie umiejętności "Mroczny Przepływ", Pomniejsze zawładnięcie staje się zaklęciem o trudności Zmysłów celu.
  • Adept - Przelanie duszy działa także na Czempiona, Mroczna iskra osłabiona z 7/7 do 6/6 ale ze stałym kosztem kondycji. Dodany czar złudne ukojenie.  
  • Wampir: Wyssanie energii daje dodatkowo +1 Walki (do +3).
  • Cube:  rana w Pancerz zmniejszona do -1, dodane stanowcze cięcie (+1/+1 za 3pa), Potępieniec zabiera 2pk
  • Tolean - Dominacja tańsza o 1pk, Czary wskrzeszające rozbite na dwa etapy płacenia kosztu - dzięki czemu nieudane próby zabierają mniej kondycji.
  • Kalleth Lewitujące ostrze Walka +2, Klątwa trudność zmieniona na zmysły celu +1, Powiew śmierci Trudność -1.


 Rycerskie Lenna

  • Sokolnik - Rozbudowana umiejętność Oczy w przestworzach.
  • Armigier - Dekadencja osłabiona z -2 Zmysłów do -1.
  • Kopijnik: Pełna szarża -1pa, Kopia daje dodatkowe +4 Siły przeciw Dużym przeciwnikom, rana w Pancerz zwiększona do -2.
  • Sztukmistrz - Iskry wyzszy koszt akcji, niższe trudność, +2 Walki pocisków.
  • sir Igor - Czekać- koszt zmieniony z 3 do 2 pa z opcją kumulacji.
  • Sir Roderon - Impet wzmocniony do (6) z (7)


 Klany Orków

  • Szakal - Spowolnienie zabiera teraz 1pk celom posiadającym ranę w ruch
  • Guziec - dodany cios w nogi
  • Bawół - Walka +1
  • Skorpion - +1 Walki, Nadstawienie włóczni powstrzymuje atak.
  • Wąż - Walka zmniejszona o 1, dodana umiejętność Przytrzymanie. Udany atak wyprzedzający powstrzymuje atak.
  • Nosorożec - Walka +1
  • Tygrys - Dodana umiejętność Wyrobiony
  • Antylopa - Zmodyfikowane ataki zasięgowe, rozbieg zamieniony w pasywny
  • Wokara - Koszt -4
  • Hebius - +1 Walki i Siły w szarży, -10 kosztu.

 
 Władcy Bestii  

  • Ciemiężca - Nękanie tańsze o 1pk
  • Barbarzyńca - Naparcie +1cm, Wypad -1 cm.
  • Myśliwy - zmniejszona trudność bliskiego zasięgu
  • Pan Siły - wzmocnione Potężne cięcie
  • Mistrz Wytrzymałości - Zmniejszony koszt Wypalenia ran
  • Władca Szybkości - +1 Walki w szarży.
  • Herold Bestii - Większy strach i bonus ze strachu dla Bestii, +1 Zmysłów
  • Ogary - wzmocnione o brak pierwotnego instynktu


 
Śnieżne Elfy

  •     Obrońca - Dodana umiejętność Elfi Drzewce.
  •     Szlachcic - Dodany Strach (2)
  •     Egzekutor +1 Walki w Szarży, udany atak wyprzedzający powstrzymuje atak
  •     Jednorożec - Otwarcie ran działa na trudności Zmysłów przeciwnika.
  •     Lodowy Rycerz - koszt Pk odłamków zwiększony do 2
  •     Fin - +1 Walki
  •     Iszar - Zmiana kosztów lodowych szeptów



Córki Nemezis

  • Chłop +1 Kondcyji
  • Walkiria - Zmniejszenie Zmysłów, zwiększenie kosztu pk Sekwencji
  • Natchniona -1 Zmysłów, rana w Siłę zwiększona do (-2) z (-1)
  • Posłaniec - zmniejszony daleki zasięg


Goblińskie Wioski

  • Śmieciak - łatwiejsze "zbieranie"
  • Maruder - Jestem tuż za tobą - tańsze o 1pa
  • Rzep - Nękanie - tańsze o 1 pa
  • Łupieżca +1Walki
  • Tarczak - Oparcie wymienione na "przeciwobszarową" zdolność Oblężniczak.
  • Włóczniak - dodane pchnięcie w 2cm (bez bonusu grupowego)
  • Grasant - Walka grupowa wzmocniona do +2/+2
  • Śmierciak - Zmniejszona Siła bazowa przy jednoczesnym zwiększeniu bonusu do Siły za brak kontaktu. Dodany atak wyprzedzający powstrzymujący atak.
  • Rycerzak: Łuczaki, Włóczniaki, Grasanci i Śmierciaki także korzystają z umiejętności Elita. +1 Walki w szarży.
  • Poganiacz - +1 Walki
  • Myśliciel  -1 trudności Plunięcia
  • Pająk +1 Walki podczas Naskoku.
  • Watażka - bieg zmieniony z 3 do 4 pa, zmiana progów punktowych


Mroczne Krasnoludy

  • Sztygar +1 Kondcyji
  • Prześladowca +1 Siły w szarży
  • Pełzacz - Pochłonięcie tańsze o 1pa
  • Fundin - Ataki wzornikowe przerobione na minimalnie losowe
  • Lothar - Kradzież esencji skuteczniejsza o 1pk (odzyskuje do 3pk)


Goblińscy Wynalazcy

  • Mamluk  - Udany atak wyprzedzający powstrzymuje atak, osłabiona czujność
  • Karawaniarz - Przymierzony strzał tańszy o 1pa, zmniejszone trudności strzałów na bliskim i średnim dystansie o 1.
  • Hashasin  +1 Walki w szarży.
  • IMP - porażenie może także ranić w Obronę. 
  • SIM - Zamioniona Obrona z Pancerzem
  • GRIMM - zwiększona rana w pancerz
  • BALL - Kilka zmian zwiększających użyteczność i poziom zagrożenia jednostki 
  • MECH - Zmiana kosztu Pa i Pk Pocisku, zmiana kosztu przeładowania z pa na pk.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Polecany post

Wojnacja na Gladiusie 2024

  Mimo, że oficjalna i teoretyczna premiera trzeciej edycji miała miejsce na Pyrkonie, to dopiero na ubiegłoweekendowym Gladiusie dysponowal...

Popularne posty