Wojnacja


środa, 25 czerwca 2014

Jedziemy dalej...

Od internetowej premiery Wojnacji w wersji 1.0 minęły już  dobrze ponad cztery lata. Wiele się przez ten czas zmieniło tak w naszej ekipie jak i samym środowisku gier bitewnych. Trochę systemów upadło a w ich miejsce pojawiło się jeszcze więcej nowych.



Wojnacji na obecnym etapie już udało się przeżyć kilka ciekawych produkcji a z pozostałymi podjąć równą walkę o wymagającego gracza. Przez 50 miesięcy dociągnęliśmy do magicznej liczby trzynastu grywalnych i naszym zdaniem zróżnicowanych acz nieprzekombinowanych frakcji składających się na ponad dwie setki jednostek będących nie tylko tabelką z cyframi ale i określoną ramami konwencji ideą.

Jednocześnie przyznajemy, że rozwijanie niekomercyjnego systemu okazało się być dla nas prawdziwym wyzwaniem. Walka o pełnego uprzedzeń i nawyków rodzimego odbiorcę to coś na czym zjedli zęby nawet najwięksi. Nie powinien nas więc dziwić fakt, że nawet nasz niekomercyjny projekt spotykał się wielokrotnie z silną nieufnością nie tylko ze strony czujących (niepotrzebne) zagrożenie sklepów jak i graczy.

Z drugiej jednak strony przez cały ten czas cieszyły nas wszystkie pochlebne opinie, konstruktywne uwagi czy przede wszystkim inicjatywy niezwiązanych z nami graczy, mające na celu promocje naszego systemu. Naprawdę cieszymy się, że idea "niekomercyjność znaczy wolność" trafiła do tak wielu graczy. Tym bardziej cieszymy się, że na przestrzeni lat zobaczyliśmy wiele, wcale nie ekonomicznych w złożeniu, rozpisek dowodzących, że nasza gra nie jest tylko tańszym zamiennikiem zachodnich systemów ale ich pełnoprawną alternatywą.

Dlatego więc z dumą pragniemy ogłosić, że grę, którą zapoczątkowaliśmy w wersji 1.0 uważamy za poniekąd kompletną i spełniającą olbrzymią większość ze stawianych jej wtedy założeń. W związku z tym zbieramy się powoli do rozpoczęcia intensywnych prac nad wersją 2.0 czyli pełnoprawną drugą edycją Wojnacji. Jednocześnie zapewniamy jednak, że wersji 1.x wciąż nie zamierzmy zamykać i ciągle planujemy ją dopracowywać i usprawniać. Na chwilę obecną za wcześnie cokolwiek obiecywać ale dołożymy wszelkich starań, żeby przejście między edycjami pozostało jak najbardziej płynne. Z góry jednak zaznaczamy, że ilość materiałów i pomysłów jakie uzbieraliśmy przez wszystkie te lata jest na tyle olbrzymia, że nie jesteśmy w stanie podać nawet przybliżonego terminu premiery czy nawet pojawienia się bety.


Jednocześnie chcieliśmy poinformować, że będąc świadomymi dużo wyższej poprzeczki jaką sobie stawiamy - poszukujemy chętnych do współpracy przy drugiej edycji, gdyż sami możemy nie sprostać jej w zadowalającym nas i was czasie. Wszystkich chętnych do ciężkiej i pozbawionej finansowego zysku pracy zapraszamy na forum, gdzie można spróbować przekonać nas do tego, że jesteście gotowi poświęcić swój czas dla samej tylko satysfakcji, doświadczenia i dumy z pracy przy miejmy nadzieję najlepszym skirmishowym systemie fantasy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz