W piątek, podczas targów
EGX Rezzed, oficjalnie ujawniono Total War:
Warhammer II, drugą odsłonę planowanej
trylogii. Kilka informacji o grze jest oficjalnie dostępnych, ale
też nie zabrakło miejsca na spekulacje.
Mapa w nowej grze ma
zawierać cztery kontynenty: Ulthuan, Naggaroth, Lustrię oraz Krainy
Południowe (Southlands). Podobnie jak w przypadku pierwszej odsłony,
na start gracze uzyskają dostęp do czterech ras, każda zawierająca
dwóch Legendarnych Lordów. Na dzień dzisiejszy znane są trzy rasy
i po jednym lordzie dla każdej z nich. Na pewno więc zagramy
Wysokimi Elfami (książę Tyrion), Jaszczuroludźmi (Slann
Mage-Priest Mazdamundi) oraz Mrocznymi Elfami (Malekith). Czwarta
rasa ma być ujawniona w przyszłości, jednak już sam trailer mocno
wskazuje na to, że chodzi o Skavenów.
|
Mroczne Elfy by medows - źródło CMON |
Zmianom w stosunku do TW:
Warhammer ma ulec kampania. W
części drugiej będzie mocniej sfabularyzowana i nastawiona na
narrację. Głównym
celem będzie Wielki Wir (Great Vortex) unoszący się nad Ulthuanem.
Wysokim Elfom i Jaszczuroludziom będzie zależało na jego
stabilizacji, a Mroczne Elfy będą dążyć do jego zniszczenia.
Każda z grywalnych ras ma w trakcie kampanii wykonać szereg
unikalnych dla siebie rytuałów wpływających na Wir. Jak twierdzą
twórcy gry w wywiadzie dla Eurogamera,
istnieje
możliwość, że rozgrywkę wygra rasa zajmująca znacznie mniej
terenów niż pozostali. Dotyczy to również Sztucznej Inteligencji
– po raz pierwszy komputer też będzie dążył do wykonania zadań
fabularnych i może rozpocząć kończące rozgrywkę wydarzenia
przed graczem. Tutaj jesteśmy ciekawi jak to się wszystko sprawdzi
w praktyce – SI nie jest szczególnie mocną stroną serii Total
War, więc trudno stwierdzić jak sobie poradzi z wykonywaniem zadań
bardziej skomplikowanych niż „zniszcz armie i miasta gracza”.
Kilka tygodni po premierze
ma zostać za darmo udostępniona aktualizacja, która zapowiada się
niezwykle ciekawie. Wszyscy posiadacze obu części Warhammera
dostaną dostęp do mapy złożonej z połączonych terenów obu
gier. Jak twierdzą twórcy, tutaj część narracyjna będzie w
dużej mierze wyłączona, ta mapa ma służyć jako swoista
piaskownica. Nie zabraknie wsparcia dla modów.
Tyle z oficjalnych
informacji, czas trochę pospekulować. Można zakładać, że na
czterech startowych rasach się nie skończy i, wzorem pierwszej
części, z czasem zostanie dodanych kilka nowych. Obecność
Poludniowych Krain sugeruje, że na mapie znajdzie się też miejsce
dla pustyni Nehekhara. A wraz z nią powinni pojawić się Tomb
Kings. Trudno jednak stwierdzić czy będą udostępnieni jako płatne
rozszerzenie, a jeżeli tak to kiedy (jako bonus do zamówień
przedpremierowych czy później). Podobnie jak nieznana jest kwestia
Arabii – czy w ogóle będzie, a jeżeli tak to przez kogo
zasiedlona (Tilea, Estalia czy Kislev w pierwszej grze to klony
Imperium).
|
Skaveni by unlimitedcolours.com.pl |
Premiera gry będzie
miała miejsce jeszcze w tym roku. Kończące krótką prezentację
podczas Rezzed zaproszenie na E3 każe sądzić, że nastąpi to w
drugiej połowie, i to raczej nie wcześniej jak we wrześniu (w
branży gier raczej unika się dużych premier w okresie wakacyjnym).
Do tematu wrócimy jak pojawią się nowe informacje.
|
Wysokie Elfy by flames - źródło CMON |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz