niedziela, 2 kwietnia 2017

Warhammer II w drodze




W piątek, podczas targów EGX Rezzed, oficjalnie ujawniono Total War: Warhammer II, drugą odsłonę planowanej trylogii. Kilka informacji o grze jest oficjalnie dostępnych, ale też nie zabrakło miejsca na spekulacje.



Mapa w nowej grze ma zawierać cztery kontynenty: Ulthuan, Naggaroth, Lustrię oraz Krainy Południowe (Southlands). Podobnie jak w przypadku pierwszej odsłony, na start gracze uzyskają dostęp do czterech ras, każda zawierająca dwóch Legendarnych Lordów. Na dzień dzisiejszy znane są trzy rasy i po jednym lordzie dla każdej z nich. Na pewno więc zagramy Wysokimi Elfami (książę Tyrion), Jaszczuroludźmi (Slann Mage-Priest Mazdamundi) oraz Mrocznymi Elfami (Malekith). Czwarta rasa ma być ujawniona w przyszłości, jednak już sam trailer mocno wskazuje na to, że chodzi o Skavenów. 

Mroczne Elfy by medows - źródło CMON
 
Zmianom w stosunku do TW: Warhammer ma ulec kampania. W części drugiej będzie mocniej sfabularyzowana i nastawiona na narrację. Głównym celem będzie Wielki Wir (Great Vortex) unoszący się nad Ulthuanem. Wysokim Elfom i Jaszczuroludziom będzie zależało na jego stabilizacji, a Mroczne Elfy będą dążyć do jego zniszczenia. Każda z grywalnych ras ma w trakcie kampanii wykonać szereg unikalnych dla siebie rytuałów wpływających na Wir. Jak twierdzą twórcy gry w wywiadzie dla Eurogamera, istnieje możliwość, że rozgrywkę wygra rasa zajmująca znacznie mniej terenów niż pozostali. Dotyczy to również Sztucznej Inteligencji – po raz pierwszy komputer też będzie dążył do wykonania zadań fabularnych i może rozpocząć kończące rozgrywkę wydarzenia przed graczem. Tutaj jesteśmy ciekawi jak to się wszystko sprawdzi w praktyce – SI nie jest szczególnie mocną stroną serii Total War, więc trudno stwierdzić jak sobie poradzi z wykonywaniem zadań bardziej skomplikowanych niż „zniszcz armie i miasta gracza”.

Kilka tygodni po premierze ma zostać za darmo udostępniona aktualizacja, która zapowiada się niezwykle ciekawie. Wszyscy posiadacze obu części Warhammera dostaną dostęp do mapy złożonej z połączonych terenów obu gier. Jak twierdzą twórcy, tutaj część narracyjna będzie w dużej mierze wyłączona, ta mapa ma służyć jako swoista piaskownica. Nie zabraknie wsparcia dla modów.

Jaszczuroludzie by UnlimitedColours.com.pl
Tyle z oficjalnych informacji, czas trochę pospekulować. Można zakładać, że na czterech startowych rasach się nie skończy i, wzorem pierwszej części, z czasem zostanie dodanych kilka nowych. Obecność Poludniowych Krain sugeruje, że na mapie znajdzie się też miejsce dla pustyni Nehekhara. A wraz z nią powinni pojawić się Tomb Kings. Trudno jednak stwierdzić czy będą udostępnieni jako płatne rozszerzenie, a jeżeli tak to kiedy (jako bonus do zamówień przedpremierowych czy później). Podobnie jak nieznana jest kwestia Arabii – czy w ogóle będzie, a jeżeli tak to przez kogo zasiedlona (Tilea, Estalia czy Kislev w pierwszej grze to klony Imperium). 

Skaveni by unlimitedcolours.com.pl
Premiera gry będzie miała miejsce jeszcze w tym roku. Kończące krótką prezentację podczas Rezzed zaproszenie na E3 każe sądzić, że nastąpi to w drugiej połowie, i to raczej nie wcześniej jak we wrześniu (w branży gier raczej unika się dużych premier w okresie wakacyjnym). Do tematu wrócimy jak pojawią się nowe informacje.

Wysokie Elfy by flames - źródło CMON




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Polecany post

Wojnacja na Gladiusie 2024

  Mimo, że oficjalna i teoretyczna premiera trzeciej edycji miała miejsce na Pyrkonie, to dopiero na ubiegłoweekendowym Gladiusie dysponowal...

Popularne posty