piątek, 20 grudnia 2013
Nadchodzące 1.81 i 1.9
Jako, że do wrześniowego i październikowego natłoku pracy dodał nam się jeszcze problem (na szczęście już rozwiązany) z miejscem na profesjonalne testy nowości mamy małą obsuwę z wersją 1.9. Profile Goblińskich wynalazców są już owszem w fazie alfa ale ciągle może się w nich zmienić zbyt dużo, aby było je sens oficjalnie publikować.
Dlatego też poświęcimy święta na przygotowanie wersji 1.81 uwzględniającej kilka sugestii i opartych na nich testów. Dodatkowo dodamy też kilka pomniejszych nowości, które przeleżały w szufladach wystarczająco dużo czasu, żeby dało się je wykorzystać w konstruktywny i przydatny sposób.
czwartek, 26 września 2013
Skrót aktualności
Ostatnimi czasy trochę zaniedbaliśmy aktualizację ale bynajmniej nie znaczy to, że przestaliśmy działać.
24 sierpnia obył się uż XII Płocki turniej, którego zwycięzcą już dość tradycyjnie został Bambusek, tym razem Mrocznymi Krasnoludami, które tym samym doskonale przeszły swój pierwszy test skuteczności turniejowej. Drugie miejsce przypadło w udziale Wookiemu i jego bardzo nietypowej rozpisce Córek Nemezis, natomiast trzecie miejsce wywalczyło Imperium Jarka.
Tydzień później na Polconie dobył się kolejny turniej i tym razem Bambusek musiał ustąpić pola Michałowi Kucharskiemu, który po raz kolejny wywalczył zwycięstwo, osłabionymi lecz wciąż skutecznymi Krasnoludzkimi Rodami. Drugie miejsce zajął Mrozio i jego imperium natomiast trzecie Privian i jego Zbuntowane Rycerstwo.
Wreszcie po dwóch tygodniach przerwy ruszyliśmy nieco niepełną ekipą na Copernicon do Torunia. Tam prócz przeprowadzenia sporej, jak na ograniczony czas, liczby pokazowych gier, udało nam się nawiązać dobry kontakt z chyba największym rodzimym producentem modeli fantasy czyli - firmą Spellcrow. Mamy nadzieję, że zaowocuje to choćby jednym czy dwoma artykułami odnośnie wykorzystania tych naprawdę różnorodnych modeli w wojnacyjnych rozgrywkach. Sami zaś już zacieramy ręce na te oto gobliny, które wraz z dowolnymi maszynami z pewnością idealnie wpasują się w nadchodzącą frakcję Goblińskich Wynalazców.
Prace nad nową frakcją idą jednak obecnie zaledwie na pół gwizdka, gdyż olbrzymią ilość czasu zajmuje nam ostatnio organizacja płockiego konwentu - Elgaconu, na który bardzo gorąco zapraszamy w ostatni weekend października.
24 sierpnia obył się uż XII Płocki turniej, którego zwycięzcą już dość tradycyjnie został Bambusek, tym razem Mrocznymi Krasnoludami, które tym samym doskonale przeszły swój pierwszy test skuteczności turniejowej. Drugie miejsce przypadło w udziale Wookiemu i jego bardzo nietypowej rozpisce Córek Nemezis, natomiast trzecie miejsce wywalczyło Imperium Jarka.
Tydzień później na Polconie dobył się kolejny turniej i tym razem Bambusek musiał ustąpić pola Michałowi Kucharskiemu, który po raz kolejny wywalczył zwycięstwo, osłabionymi lecz wciąż skutecznymi Krasnoludzkimi Rodami. Drugie miejsce zajął Mrozio i jego imperium natomiast trzecie Privian i jego Zbuntowane Rycerstwo.
Wreszcie po dwóch tygodniach przerwy ruszyliśmy nieco niepełną ekipą na Copernicon do Torunia. Tam prócz przeprowadzenia sporej, jak na ograniczony czas, liczby pokazowych gier, udało nam się nawiązać dobry kontakt z chyba największym rodzimym producentem modeli fantasy czyli - firmą Spellcrow. Mamy nadzieję, że zaowocuje to choćby jednym czy dwoma artykułami odnośnie wykorzystania tych naprawdę różnorodnych modeli w wojnacyjnych rozgrywkach. Sami zaś już zacieramy ręce na te oto gobliny, które wraz z dowolnymi maszynami z pewnością idealnie wpasują się w nadchodzącą frakcję Goblińskich Wynalazców.
Prace nad nową frakcją idą jednak obecnie zaledwie na pół gwizdka, gdyż olbrzymią ilość czasu zajmuje nam ostatnio organizacja płockiego konwentu - Elgaconu, na który bardzo gorąco zapraszamy w ostatni weekend października.
czwartek, 15 sierpnia 2013
Wersja 1.8
Poprawki i nowości:
Nowa frakcja - Mroczne Krasnoludy
- Wolni Kupcy
- Łotrzyk - przebudowany "Cios w plecy"
- Dzikie Elfy
- Principis - Zmysły zmniejszone o 1
- Telum - Zmieniona zależność z Principis.
- Krasnoludzkie Rody
- Berserker - zmieniona umiejętnosc berserk - teraz zadaje ranę w Atak
- Wojownik - Siła zmniejszona o 1, zbalansowany Okrzyk
- Kowal - Zmysły zmniejszone o 1
- Działo - Dodane potencjalne powalenie przy trafieniach
- Protektor - Zmysły zwiększone o 1, zmniejszona rana w Obronę.
Nowa jednostka
- Inkwizytor
- Bękarty Helheim
- Adept - mocno przebudowane czary
- Klany Orków
- Troll - zregenerowana rana w Akcję nie dodaje już pa w bieżącej aktywacji.
- Zbuntowane Rycerstwo
- Paladyn - Błogosławieństwo nie wzmacnia już ofensywnych zaklęć
- Bard - zmodyfikowana mechanika pieśni
- Goblińskie Wioski
- Bohater - dodana umiejętność blokująca nadużywanie Bohaterów.
- Myśliciel - wzmocniona prowokacja
- Śnieżne Elfy
- Starszy - dodana umiejętność blokująca nadużywanie Starszych
+
Pomniejsze literówki
Zachęcamy do gry oraz dzielenia się opiniami w komentarzach oraz na oficjalnym forum Wojnacji: http://www.wojnacja.fora.pl/
Nowa frakcja - Mroczne Krasnoludy
- Wolni Kupcy
- Łotrzyk - przebudowany "Cios w plecy"
- Dzikie Elfy
- Principis - Zmysły zmniejszone o 1
- Telum - Zmieniona zależność z Principis.
- Krasnoludzkie Rody
- Berserker - zmieniona umiejętnosc berserk - teraz zadaje ranę w Atak
- Wojownik - Siła zmniejszona o 1, zbalansowany Okrzyk
- Kowal - Zmysły zmniejszone o 1
- Działo - Dodane potencjalne powalenie przy trafieniach
- Protektor - Zmysły zwiększone o 1, zmniejszona rana w Obronę.
Nowa jednostka
- Inkwizytor
- Bękarty Helheim
- Adept - mocno przebudowane czary
- Klany Orków
- Troll - zregenerowana rana w Akcję nie dodaje już pa w bieżącej aktywacji.
- Zbuntowane Rycerstwo
- Paladyn - Błogosławieństwo nie wzmacnia już ofensywnych zaklęć
- Bard - zmodyfikowana mechanika pieśni
- Goblińskie Wioski
- Bohater - dodana umiejętność blokująca nadużywanie Bohaterów.
- Myśliciel - wzmocniona prowokacja
- Śnieżne Elfy
- Starszy - dodana umiejętność blokująca nadużywanie Starszych
+
Pomniejsze literówki
Zachęcamy do gry oraz dzielenia się opiniami w komentarzach oraz na oficjalnym forum Wojnacji: http://www.wojnacja.fora.pl/
środa, 10 lipca 2013
wtorek, 11 czerwca 2013
Konkurs Rozpiskowy - finał
I tak oto dochodzimy do długo oczekiwanego finału konkursu rozpiskowego, którego zwycięzca przebył ze swoimi wojownikami wcale nie tak krótką drogę, poprzez wstępną selekcję, teoretyczne eliminacje do ścisłej czwórki i wreszcie półfinał.
Nim jednak przejdziemy do finałowej relacji chcielibyśmy raz jeszcze podziękować wszystkim uczestnikom i podziękować im za kawał dobrej roboty, gdyż większość nadesłanych zgłoszeń zawierała nie tylko suchą tabelkę ale i sugestie, pomysły czy historyjki dotyczące ich band.
W imieniu zdobywcy trzeciego miejsca chciałbym też podziękować wszystkim, którzy włączyli się w fanpageową akcję dokładania nagród za dalsze miejsca, dzięki którym fan Śnieżnych Elfów otrzyma od nas nagrodę niespodziankę, którą ujawnimy jak tylko będzie gotowa.
Nie przedłużając jednak nadto zapraszamy więc do zapoznania się z relacją z ostatniej bitwy naszego rozpiskowego konkursu. Zachęcamy też gorąco do promowania Wojnacji, gdyż w przypadku tego typu gier nic nie może się równać z grą pokazową czy zaproszeniem do wspólnej potyczki. W czasach wszechobecnego marketingu i spamu nawet największe zalety wypisane maczkiem w internecie nikną i wydają się kolejnym pustym hasłem reklamowym, podczas gdy prosta prezentacja przeprowadzona wśród znajomych czy kilka dobrych słów na jakimś internetowym forum mogą nam dać więcej niż niejedna płatna reklama.
Niniejszym zapraszamy więc was do grania i wciągania w to hobby kolejnych graczy, gdyż to oni stanowią o sile każdego systemu.
pozdrawiam
DW
sobota, 8 czerwca 2013
Konkurs rozpiskowy - odcinek piąty
Jako, że chcemy potrzymać was w niepewności przed wielkim finałem, tym razem przedstawiamy walkę o miejsce trzecie.
Jako, że spotykające się tym razem frakcje najlepiej pokrywały się z posiadanymi przez nas modelami - pokusiliśmy się nie tylko o zdjęcia ukazujące ogólną taktykę, ale także o zbliżenia na poszczególne pojedynki.
Zapraszamy więc tutaj do przedostatniego starcia w naszym konkursie.
czwartek, 6 czerwca 2013
Rozwiązanie konkursu - odcinek czwarty
Dziś przyszła pora na starcie dwóch kolejnych rozpisek.
Dość klasycznych, choć jednocześnie niezwykle uniwersalnych Elfów na Starszym i Rycerzu oraz Sfory stawiającej na niezwykłą mobilność i nieograniczone możliwości wychodzenia z walki.
Jak widać po zdjęciach wizualny poziom rozpisek był tym razem dość jednostronny, jednak mamy nadzieję, że w żaden sposób nie wpłynie to negatywnie na rozpoznawalność jednostek.
Niniejszym zapraszamy więc do zapoznania się z kolejnym, tym razem krótszym, raportem.
Dość klasycznych, choć jednocześnie niezwykle uniwersalnych Elfów na Starszym i Rycerzu oraz Sfory stawiającej na niezwykłą mobilność i nieograniczone możliwości wychodzenia z walki.
Jak widać po zdjęciach wizualny poziom rozpisek był tym razem dość jednostronny, jednak mamy nadzieję, że w żaden sposób nie wpłynie to negatywnie na rozpoznawalność jednostek.
Niniejszym zapraszamy więc do zapoznania się z kolejnym, tym razem krótszym, raportem.
wtorek, 4 czerwca 2013
Wojnacyjny Konkurs Rozpiskowy - pierwsze starcie
Chcąc jak najkrócej trzymać uczestników w niepewności zabraliśmy się czym prędzej za praktyczne rozwiązywanie naszego konkursu. Braki logistyczne i średnio optymalna wizualnie zgodność wybranych rozpisek, z posiadanymi przez nas modelami, nie wpłynęła może na wizualny aspekt konkursu ale postaramy się wam to jakoś wynagrodzić.
Tak oto na udeptanej ziemi spotkały się dwa pierwsze oddziały. Gwardia Gottriego i
niedziela, 2 czerwca 2013
Konkurs Rozpiskowy - pierwsze pary.
Wczoraj podaliśmy rozpiski zakwalifikowane do półfinałów, dziś pora na informacje odnośnie tego które zmierzą się ze sobą w półfinale. Losowaliśmy tak pary jak i gracza, który poprowadzi daną bandę do boju.
Pierwsze gry rozegrają więc:
Gwardia Gottriego (A.G.) przeciw Straży północnej bramy Kroln (I.W.) oraz
Sfora (I.W.) przeciw Śnieznym Elfom (A.G.)
Przypominamy też o facebookowej akcji dzięki której można zwiększyć nieco pulę nagród.
sobota, 1 czerwca 2013
Konkurs rozpiskowy - rozwiązania część pierwsza
Tak jak przypominaliśmy jeszcze wczoraj, o północy zamknęliśmy przyjmowanie zgłoszeń na rozpiski. Wszytko po to, żeby już dziś móc ogłosić finałową, a właściwie półfinałową czwórkę.
Poniżej przedstawiamy wyniki wraz z krótką argumentacją.
Maciej Fedorowicz "Gwardia Gottriego"
Krasnoludzkie Rody
Gottri -------------120p
2x Kowal --------70p
(+1 pancerza)
2x Kowal --------70p
2x Berserker -----90p
(+1 siły)
w sumie 350p
Siedem naprawdę żywotnych modeli połączonych w stosunkowo prostą choć niezwykle uniwersalną kombinację. Przeciwnik, który stanie przeciw nim będzie musiał zabrać im w sumie 22 Pz oraz przebic się przez Obronę i Pancerz bohatera co przy Krasnoludzkich Zmysłach 7 wcale nie będzie łatwe.
Niewątpliwą wadą jest tu niska mobilność i kompletny brak jednostek strzeleckich. Przeciw słabszemu ostrzałowi powinni jednak wystarczyć Kowale z wzmocnionym pancerzem czy zbroja Gottriego, natomiast mocniejszy ostrzał przełoży się na przewagę liczebną i bojową Krasnoludów.
Zdecydowany faworyt. Duża żywotność, sensowna liczebność, wysokie zmysły, solidne uderzenie. Praktycznie bez wad poza brakiem strzelania, ale jest to do przeżycia spokojnie. Nie jest to może nie do pokonania, ale myślę, że na większości turniejów plasowałoby się w czołówce.
Bartłomiej Chyc "Sfora, czyli dużo i szybko"
Władcy Bestii
Władca szybkości
+ 2x ogary w obrożach ------110p
Władca szybkości
+ 2x ogary --------------------100p
Władca szybkości
+ 2x ogary --------------------100p
Pan Siły -----------------------40p
W sumie 350p
Dziewięć niezwykle szybkich modeli z gratisowym Panem Siły, w rzadkiej dla siebie roli specjalisty. Przyznaję, że mieliśmy dylemat, czy nie wybrać w to miejsce jakiegoś bardziej konwencjonalnego pewniaka, jednak postanowiliśmy dać Władcom Bestii szansę zerwania z wizerunkiem brutalnych band czymś wyjątkowo finezyjnym. Sześć modeli z opcją biegu na 36cm czy szarży z 24cm powinno dać pełną władzę nad polem bitwy i sprowadzić do parteru wszelkie dystansowe jednostki. Dodatkowo opcja odrywania się z walki bez kar powinna przynajmniej w teorii pozwolić na porzucanie napoczętych jednostek przeciwnika w miejscach skąd nie będą w stanie przeprowadzić skutecznego ataku. Przy trzech Władcach Szybkości nie powinny też mieć szans wszystkie jednostki opierające się na wysokiej Obronie a i te z niskim Atakiem mogą mieć pewien problem.
Wadą jest w tym wypadku duża wrażliwość niemal wszystkich modeli, konieczność pilnowania Władców oraz potencjalny problem z co bardziej pancernymi rozpiskami, gdyż sam z siebie jedynie Pan Siły może zagrozić przeciwnikom o Pancerzu powyżej 12. Ogary co prawda poradzą sobie z dowolnie odpornymi elitami, jednak otoczenie liczniejszych oddziałów Imperium Kiryjskiego może już stanowić dla nich spory problem.
Ciekawa rozpiska, chociaż wydaje się nieco za bardzo nastawiona
na miękkie armie oparte na Obronie (Kupcy, Córki Nemezis, Gobliny).
Z pancernymi może mieć spore problemy ze względu na siłę 4 na większości
modeli. Sytuację trochę poprawia atak grupowy Ogarów, ale trudno
będzie ich odpowiednio dostawić ze względu na rozrzucenie ich pomiędzy
3 karty (a pchać samego Władcę do walki trochę strach). Niemniej
posiada potencjał i powinna być interesująca w prowadzeniu.
Karol Lipski - "Straż północnej bramy Kroln"
Wolni Kupcy
2x Bukanier ------------------144p
2x Chłopiec Okrętowy ------46p
3x Najemnik -----------------158p
(+2x wyga)
wynik 4 na 2k6 --------------2p
Dość klasyczna Kupiecka banda oparta na naprawdę solidnym strzelaniu, któremu póki co nie powinno sprostać żadne leczenie. Całość oparta na dwóch bardzo silnych aktywacjach, mogących przy minimalnym szczęści zagrozić zagrozić niemal każdemu modelowi. Potęga muszkietu już przy jednym trafieniu jest sporym zagrożeniem dla możliwości bojowych trafionego, dwa trafienia nawet jeśli nie położą celu to z pewnością sprawią,że dobić go powinien nawet ranny chłopiec okrętowy. Najemnicy z kolei to chyba najmocniejsza aktywacja dostępna obecnie we wszystkich frakcjach, w 6cm pozwalająca zabrać do 9Pz w jednej aktywacji. Tak mocna obstawa powinna sprawić, że wszystko co zaatakuje strzelców, zostanie zmiecione niemal natychmiastowo.
Straż z Kroln płaci jednak za swoją siłę zmniejszonymi możliwościami taktycznymi, gdyż zaledwie trzy karty połączone z akceptowalnymi, ale nie rewelacyjnymi Zmysłami 4 mogą mieć duże problemy z manewrowaniem i wybieraniem sobie celów. Z tego powodu konieczne może się okazać atakowanie tego co się da, a nie tego co stoi i czeka w drugiej linii.
Średnio widzę skuteczność tej rozpiski. Sam lubię grać Kupcami,
ale ze strzelaniem jako wsparcie a nie główną siła. Bukanierzy co
prawda są bardzo mocni na dystans, ale nadal zdejmują po jednym modelu
na turę, a to trochę za mało. Szybkie armie powinny do tego dobiec
przy minimalnych stratach, a wolne Krasnoludy nadrabiają ilością
punktów życia. Wszystko więc leży w ostrzach Najemników. Myślę
jednak, że jeżeli trafi na rozpiskę Władców prezentowana powyżej
to szybko wiele z Kupców nie zostanie.
Michał Kargul
Lodowe Elfy
Starszy ---------------70p
Strażnik --------------42p
2x Obrońca ----------76p
Lodowy Rycerz -----66p
Strzelec ---------------62p
Zamieć ----------------32p
wynik 4 na 2k6 ------2p
Ostatnia rozpiska jest moim zdecydowanym faworytem i korzysta z naprawdę wielu dobrodziejstw swojej frakcji. Starszy wraz z dużą ilością aktywacji powinien skutecznie zapewnić przewagę taktyczną tak swoją aurą, jak i wysokimi Zmysłami. Rycerz może skutecznie pełnić funkcję tarczy jak i likwidatora kluczowych celów podczas gdy Zamieć zwiąże strzelców czy wyeliminuje najsłabsze cele. Dodatkowo przewagę taktyczną powinien zwiększyć strzelec zaś Obrońcy wraz ze strażnikiem przy odrobinie szczęścia przyjmą na siebie impet głównego uderzenia i dadzą towarzyszom czas na spokojne dostawienie się do kluczowych celów.
Jedynym istotnym problemem może być tu rak siły uderzeniowej większej niż samotny Rycerz. Pozbawieni szarży Obrońcy to wciąż tylko jednostki defensywne, więc pojedyncze aktywacje będą w stanie eliminować przeciwnika co najwyżej po jednym modelu, co w przypadku bardzo agresywnego przeciwnika może się okazać niewystarczające.
Tą rozpiskę widzę w finale obok Krasnoludów. Jest przemyślana,
wszystko ma swoją rolę i jako całość powinno się spisywać. Jeśli Starszy przeżyje wystarczająco długo to powinien swoją aurą tak
pokarać jednostki przeciwnika, że niska siła uderzeniowa nie będzie
stanowić problemu – drugiej stronie zabraknie akcji, żeby się skutecznie
odgryźć.
A.G.
I.W.
sobota, 18 maja 2013
Wojnacyjny konkurs rozpiskowy
W ramach zachęcenia was do gry i większego zainteresowania nadchodzącą wersją 1.8 proponujemy wszystkim bardzo prosty konkurs.
Zadaniem jest wymyślenie jak najsilniejszej rozpiski na 350punktów i wysłanie jej na adres wojnacja@gmail.com do końca Maja. Spośród nadesłanych rozpisek wybierzemy cztery, posiadające naszym zdaniem największy potencjał, którymi zagramy osobiście, systemem pucharowym (zestawienie rozpisek parami i gra do pierwszej przegranej w trybie półfinału i finału.
Autor zwycięskiej rozpiski otrzyma od nas jedną metalową figurkę Rackhamowskiego Krasnoluda z Mid-Nor - Inkuba - idealną dla każdego kto czeka na Mroczne Krasnoludy a boi się, że nie znajdzie odpowiedniego modelu na Wynaturzonego bądź jedną z dwóch, jeszcze nie opublikowanych jednostek, nad którymi ciągle pracujemy.
Autor rozpiski, która zajmie drugie miejsce otrzyma natomiast pięć plastikowych goblinów z zestawu Goblin Warriors - Produkcji GW
Rozpiski najprościej przysyłać bezpośrednio w treści maila w postaci zbliżonej do:
Jak Kowalski - "Północny Patrol"
Imperium Kiryjskie
- Marcus
- 2xPoborowy (w tym jeden z masywną bronią)
- 2xPoborowy
- 2x Zwiadowca (w tym jeden z masywną bronią)
- Pięść Imperium (z pierścieniem chwały)
Ważne żebyśmy znali nie tylko same jednostki ale także ich podział na karty oraz sposób przypisania ewentualnych przedmiotów. Wszelkie dodatki taktyczne bądź fabularne są mile widziane choć nie będą brane pod uwagę przy wyborze rozpiski. Ewentualna nazwa nadana samej rozpisce ułatwi nam operowanie nią podczas przygotowywania miniraportu z finałowych rozgrywek, lecz także nie jest przymusowa. Żeby dodatkowo nie komplikować, same gry będą przez nas rozegrane w standardowej, bezscenariuszowej potyczce.
Wybrane do rozgrywek rozpiski ogłosimy już pierwszego czerwca, natomiast wyniki potyczek ogłosimy najpóźniej w połowie Czerwca. Ze zwycięzcami skontaktujemy się przez adresy mailowe, z których do nas napiszą.
Dodatkowe Informacje:
- Rozpiski mogą zawierać absolutnie dowolne jednostki dostępne w bieżącej wersji gry.
- Rozpiska musi być "legalna" - czyli nie może przekroczyć 350 punktów kosztu, mieszać ze sobą kilku frakcji itp.
Ewentualne pytania prosimy zadawać w komentarzach.
piątek, 17 maja 2013
Mrocznych ciag dalszy
Po dość optymistycznych wczesnych testach powoli wprowadzamy nowe krasnoludy w publiczną betę. Na początek osiem z szesnastu jednostek jakie przetrwały wstępną selekcję i są na dobrej drodze do pojawienia się w wersji 1.8. Wybór jest dość różnorodny i pomimo braku jednostek dystansowych oraz bohaterów powinien już rzucić nieco światła na tą tajemniczą dotąd frakcję.
Jak nietrudno się domyślić przeglądając ich profile, Mroczne Krasnoludy będą frakcją niezwykle żywotną nawet jak na standardy podyktowane wcześniej przez Krasnoludzkie Rody czy Bękarty Helheim. Swoją wytrzymałość i łatwy dostęp do mocno leczącego wsparcia okupują jednak ograniczoną mobilnością, wysokim kosztem oraz niezbyt zachwycającą siłą przebicia. Co prawda nie zabraknie im silniejszych Elit jednak nawet one posiadać będą dość wyraźnie narzucone specjalizacje, wymuszające ostrożność oraz uważne dobieranie przeciwników.
W przeciwieństwie do pozostałych ras, magowie Mrocznych Krasnoludów nie będą posiadać Medytacji we wcześniejszym tego słowa znaczeniu. Wsparciem w rzucaniu zaklęć będą jednak odpowiednio przeszkoleni sojusznicy, płacący za to co prawda własnym zdrowiem, lecz jednocześnie pozwalający magowi na nieskrępowane dodatkowym kosztem wykorzystywanie swojego magicznego potencjału.
Przypominamy też o ciągłej możliwości wyboru ostatecznego loga frakcji poprzez ankietę znajdująca się na naszym forum.
Zapraszamy też do dzielenia się z nami opiniami i pomysłami dotyczącymi powstającej właśnie frakcji. Oczywiście wszelkie niejasności i potencjalne kombosy także warto wytknąć, dzięki czemu szybko i sprawnie poprawimy co trzeba zanim beta testy rozpoczną się na dobre.
czwartek, 2 maja 2013
Problemy z Ankietą
Niestety problemy z bloggerowymi Ankietami nadal trwają - dlatego wszystkich chcących mieć wpływ na wygląd kart nadchodzącej krasnoludzkiej frakcji jestem zmuszony prosić o głosowanie na forum. Z góry przepraszamy za całą niedogodność.
Kolejna frakcja w drodze
Tym razem dwie rozpatrywane opcje loga dla kolejnej krasnoludzkiej frakcji. Przy okazji chcielibyśmy się dowiedzieć jak widzi wam się potencjalna zmiana nazwy na Chimeryczne Krasnoludy. Podobnie jak w przypadku Córek Nemezis także i tutaj wybór dotyczy nazwy, która stanie się niejako nazwą główną, widniejącą na kartach jednostek. Pozostałe, krążące w obiegu nazwy wciąż będą funkcjonować w opisach, historiach czy relacjach.
Ankieta po prawej na forum. W razie alternatywnych pomysłów i propozycji zapraszam do komentowania pod wpisem bądź bezpośrednio na forum. Dodatkowo mam nadzieję, że tym razem ankieta nie będzie się bugować.
Sam Oddany jest jednym z 16 profili, które trafiły do wewnętrznych beta testów.
niedziela, 14 kwietnia 2013
11sty lokalny turniej Wojnacji
Prace nad kolejnymi frakcjami, opisami świata oraz szlifowaniem balansu trwają nadal. Tymczasem odbył się kolejny, jedenasty już Płocki turniej Wojnacji. Frekwencja jak na nasze lokalne warunki dopisała całkiem nieźle i tym razem udało się zgromadzić dziesięciu graczy. Dopisała także różnorodność frakcji i jedynie trzy pojawiły się podwójnie.
Konfrontacyjne Prepainty |
Same wyniki po trzech rundach rozłożyły się następująco:
1. Mrozio - 7 - 1050 - Krasnoludzkie Rody
2. Bambus - 5 - 810 - Władcy Bestii
3. DW - 4 - 822 - Goblińskie Wioski
4. Florek - 3 - 750 - Krasnoludzkie Rody
5. Óć - 3 - 740 - Klany Orków
6. Wookie - 3 - 664 - Goblińskie Wioski
7. Ktulu - 3 - 550 - Imperium Kiryjskie
8. V - 1 - 464 - Zbuntowane Rycerstwo
9. Flamaster - 1 - 455 - Imperium Kiryjskie
10. Jarek - 1 - 382 - Bękarty Helheim
1. Mrozio - 7 - 1050 - Krasnoludzkie Rody
2. Bambus - 5 - 810 - Władcy Bestii
3. DW - 4 - 822 - Goblińskie Wioski
4. Florek - 3 - 750 - Krasnoludzkie Rody
5. Óć - 3 - 740 - Klany Orków
6. Wookie - 3 - 664 - Goblińskie Wioski
7. Ktulu - 3 - 550 - Imperium Kiryjskie
8. V - 1 - 464 - Zbuntowane Rycerstwo
9. Flamaster - 1 - 455 - Imperium Kiryjskie
10. Jarek - 1 - 382 - Bękarty Helheim
Sam turniej przebiegł całkiem sprawnie choć z pewnym opóźnieniem spowodowanym większą niż zakładana ilością graczy. Jeśli jednak miałbym na co narzekać, to byłaby to ilość niedomalowanych modeli, które w systemie umożliwiającym grę dowolnymi, a co za tym idzie niekoniecznie brzydkimi modelami, powinny przyciągać uwagę raczej pozytywnie. Koniec końców sprawdziła się stara zasada odnośnie tego, że Rackhamowskie prepainty z czwartej edycji Konfrontacji raz jeszcze zawyżały poziom malowania modeli. Pozostaje mieć jednak nadzieję, że ta kwestia ulegnie kiedyś poprawie.
Mroziowi w każdym razie raz jeszcze gratulujemy, choć zdecydowanie zachęcamy go do pomalowania zwycięskich krasnoludów.
Decydująca rozgrywka między Krasnoludami Mrozia a Goblinami DW. |
Pokrzepieni lokalną frekwencją zaczynamy myśleć o zorganizowaniu w przyszłości większego turnieju, na który warto byłoby zaprosić także przyjezdnych. Chętnych na takowy prosimy o ewentualny kontakt, który ułatwi nam podjęcie decyzji o sensowności imprezy wspierającej gości oraz wybór daty czy formatu.
Pozostałe zdjęcia z turnieju można znaleźć tutaj.
Pozostałe zdjęcia z turnieju można znaleźć tutaj.
sobota, 6 kwietnia 2013
Piszą o nas
W sieci pojawił się kolejny okołowojnacyjny tekst. Tym razem za sprawą Juliusza „Bors" Sabaka, którzy przekonał DW do udzielenia krótkiego wywiadu. Czytając go nietrudno zauważyć, że pytany dał się ponieść i wygadał kilka niepublikowanych wcześniej informacji odnośnie historii oraz przyszłości systemu.
Zapraszamy więc do zapoznania się z wywiadem jaki pojawił się na portalu grybezpradu.pl.
wtorek, 26 marca 2013
po Pyrkonie
Kolejny Pyrkon już za nami. Bezsprzecznie jest to największa tego typu impreza w kraju, na której tym bardziej nie mogło nas zabraknąć.
Co prawda na skutek małego zamieszania pokazy rozpoczęliśmy nieco później niż było to planowane, chętni do pokazowych rozgrywek dopisali w iście rekordowej ilości. W pewnym momencie doszło nawet do tego, że ludzie, którzy godzinę wcześniej pierwszy raz zasiedli do stołu opowiadali o systemie kolejnym, gdyż nasza ekipa nie była w stanie się rozdwoić. Z perspektywy czasu zaczynamy więc żałować, że nie zaklepaliśmy dla Wojnacji godziny czy dwóch więcej.
Sam turniej świetnie dowiódł intuicyjności systemu gdyż pozwolił zwyciężyć świeżo przekonanemu do Wojnacji - Michałowi Jastrząb. Wyłonione po trzech kolejkach i oddzielone od sędziów czy grających jedynie kolejkę graczy top4 przedstawia się więc następująco.
- Michał (Paladyn) Jastrząb - 8 punktów
- Przemysław Mróz - 7 punktów
- Topór - 3 punkty
- Tasiek - 2 punkty
Finał decydującej rozgrywki. |
poniedziałek, 25 marca 2013
Rozpiski Wojnacyjne
Krótki raport z naszych Pyrkonowych atrakcji wkrótce.
Tymczasem zapraszamy do przejrzenia artykułu jaki pojawił się na portalu Mitril.pl, a który poświęcony jest konstruowaniu rozpisek wyłącznie za pomocą modeli pochodzących z systemu Władca Pierścieni.
Tak jak zawsze przy takiej okazji podkreślamy, że jest to tylko jeden z bardzo wielu systemów, które mogą posłużyć do grania Wojnację. Warto więc rzucić okiem jak wyglądają Kroniki imperium w tej dość mrocznej a jednocześnie nieprzerysowanej i naturalistycznej konwencji.
wtorek, 19 marca 2013
Wersja 1.71
Poprawki i nowości:
- Imperium Kiryjskie
Uściślenia Miecznika i Probusa
- Kusznik - Koszt zmniejszony do 64
- Włócznik - dodany atak z 2cm kosztem zwiększonej rany w Siłę.
Nowa jednostka - Henry
- Wolni Kupcy
- Nierządnica - Akcje zwiększone do 5
-Klany Orków
- Troll - Młyniec wymaga teraz testu z Atakiem 9(-2) zamiast automatycznego trafienia. Umiejętność masywny wpisana w Uderzenie za 1pa.
- Władcy Bestii
- Górska Bestia - przebudowana umiejętność "strach"
- Władcza Szybkości - aura kontroli zmniejszona o 10cm, pancerz podbity o 1
Nowa Jednostka - Rozpruwacz
Nowa Jednostka - Zwiastun Bestii
- Śniezne Elfy
- Iszar - znacznie zmieniona koncepcja z jednostki uniwersalnej stał się ofensywną.
- Wendigo - uległo przebudowie i rozdzieleniu na jednostkę szeregową oraz imienną - Zamieć
- Lodowy Golem - zmieniona umiejętność Lodowe Kolce
- Ireth - Zmysły zwiększone o 1
Nowa Jednostka - Jednorożec
Nowa Jednostka imienna - Fin
Dodana karta przedmiotów
+
Pomniejsze literówki
W paczce głównej wraz z zasadami dodane zasady rozgrywania mini-kampanii. Jest to kolejne po scenariuszach oraz zasadach na trzech i czterech graczy opcjonalne rozszerzenie do Wojnacji.
Zachęcamy do gry oraz dzielenia się opiniami w komentarzach oraz na oficjalnym forum Wojnacji:
http://www.wojnacja.fora.pl/
Przypominamy też o pokazach i turnieju Wojnacji na Pyrkonie w Poznaniu.
środa, 6 marca 2013
Wojnacja na Pyrkonie
Już trzeci rok z rzędu zapraszamy na Pyrkon i Wojnacyjne atrakcje jakie tam poprowadzimy.
Na pokaz zapraszamy w sobotę od 17 do 20 natomiast na Turniej (formatu 300punktów) od 20. Przewidujemy, że wszystkie trzy bitwy turnieju zakończą się jakoś po 23 a z pewnością przed 24.
Godziny to co prawda nie wczesne ale nie chcieliśmy odrywać nikogo od innych bitewnych atrakcji jakie rok rocznie odbywają się na Pyrkonach przed godziną 18stą.
Na pokaz zapraszamy w sobotę od 17 do 20 natomiast na Turniej (formatu 300punktów) od 20. Przewidujemy, że wszystkie trzy bitwy turnieju zakończą się jakoś po 23 a z pewnością przed 24.
Godziny to co prawda nie wczesne ale nie chcieliśmy odrywać nikogo od innych bitewnych atrakcji jakie rok rocznie odbywają się na Pyrkonach przed godziną 18stą.
wtorek, 5 lutego 2013
ciąg dalszy prac nad 1.71
Prace nad kolejną wersją minęły już mniej więcej półmetek.
Zasady do mini kampanii są już spisane i czekają jedynie na pełną listę scenariuszy frakcyjnych - niezależnych od głównego zadań, za których wykonanie można dostać dodatkowe punkty zwycięstwa (sławy) czy większy limit jednostek (morale).
Poza tym dodając nowe jednostki staramy się pamiętać i o starych. Dla przykładu - Władcy Bestii wraz z wprowadzeniem Rozpruwaczy mogą się spodziewać kosmetycznych zmian Ogarów (powalająca szarża) i Górskiej Bestii (ułatwione straszenie) tak aby mogły współpracować z nową jednostką jeszcze skuteczniej.
Co się zaś tyczy samych Rozpruwaczy, to obecnie mamy w testach dwie ich wersje - tańszą i droższą.
Jak uważacie, która będzie przydatniejsza?
Zasady do mini kampanii są już spisane i czekają jedynie na pełną listę scenariuszy frakcyjnych - niezależnych od głównego zadań, za których wykonanie można dostać dodatkowe punkty zwycięstwa (sławy) czy większy limit jednostek (morale).
Poza tym dodając nowe jednostki staramy się pamiętać i o starych. Dla przykładu - Władcy Bestii wraz z wprowadzeniem Rozpruwaczy mogą się spodziewać kosmetycznych zmian Ogarów (powalająca szarża) i Górskiej Bestii (ułatwione straszenie) tak aby mogły współpracować z nową jednostką jeszcze skuteczniej.
Co się zaś tyczy samych Rozpruwaczy, to obecnie mamy w testach dwie ich wersje - tańszą i droższą.
Jak uważacie, która będzie przydatniejsza?
piątek, 1 lutego 2013
Zjavowe wyniki
Turniej na Zjavie okazał się raczej kameralny, ale koniec końców i tak okazał się największym turniejem bitewnym konwentu.
Korzystając z parzystej liczby chętnych DW z Ktulu zajęli się spokojnie promocją systemu i zakupami nie pakując się między pozostałych graczy. Same wyniki przedstawiają się zaś następująco.
Michał Kucharski - Krasnoludzkie Rody - 8 dużych i 468 małych punktów
Bambus - Władcy Bestii - 6 dużych i 500 małych punktów
V - Imperium Kiryjskie - 2 duże i 150 małych punktów
Shag - Zbuntowane Rycerstwo - bez punktów
Z tego miejsca gorąco pozdrawiamy Warszawskich uczestników i dziękujemy im za grę.
Dodatkowo przypominamy, że obecnie pracujemy nad wersją 1.71, w której dodamy kilka nowych jednostek do istniejących frakcji oraz wprowadzimy tryb mini kampanii.
Więcej o nowościach można poczytać tutaj: http://www.wojnacja.fora.pl/zapowiedzi-i-nowosci,1/1-71,209.html
Korzystając z parzystej liczby chętnych DW z Ktulu zajęli się spokojnie promocją systemu i zakupami nie pakując się między pozostałych graczy. Same wyniki przedstawiają się zaś następująco.
Michał Kucharski - Krasnoludzkie Rody - 8 dużych i 468 małych punktów
Bambus - Władcy Bestii - 6 dużych i 500 małych punktów
V - Imperium Kiryjskie - 2 duże i 150 małych punktów
Shag - Zbuntowane Rycerstwo - bez punktów
Z tego miejsca gorąco pozdrawiamy Warszawskich uczestników i dziękujemy im za grę.
Dodatkowo przypominamy, że obecnie pracujemy nad wersją 1.71, w której dodamy kilka nowych jednostek do istniejących frakcji oraz wprowadzimy tryb mini kampanii.
Więcej o nowościach można poczytać tutaj: http://www.wojnacja.fora.pl/zapowiedzi-i-nowosci,1/1-71,209.html
niedziela, 20 stycznia 2013
Zjava 4 26-27 stycznia 2013
Wszystkich chętnych zapraszamy na pokazy i turniej, które odbędą się na tegorocznym konwencie Zjava w Warszawie.
http://zjava.pl/
W sobotę między 11-13 będzie można nas spotkać i pograć - czy to poznając czy szlifując zasady - tak na własnych jak i naszych modelach.
W niedzielę natomiast od 11 do 14 (max 15) organizujemy turniej Wojnacyjny na 300punktów. Standardowo będziemy posiadali kilka już złożonych rozpisek - choć oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przynieść własną.
http://zjava.pl/
W sobotę między 11-13 będzie można nas spotkać i pograć - czy to poznając czy szlifując zasady - tak na własnych jak i naszych modelach.
W niedzielę natomiast od 11 do 14 (max 15) organizujemy turniej Wojnacyjny na 300punktów. Standardowo będziemy posiadali kilka już złożonych rozpisek - choć oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przynieść własną.
Subskrybuj:
Posty (Atom)
Polecany post
Wojnacja na Gladiusie 2024
Mimo, że oficjalna i teoretyczna premiera trzeciej edycji miała miejsce na Pyrkonie, to dopiero na ubiegłoweekendowym Gladiusie dysponowal...
Popularne posty
-
Wpis archiwalny. Karty do 3 edycji można pobrać TUTAJ
-
wpis archiwalny. Zasady do 3 edycji można pobrać tutaj .
-
Dzisiejszy post jest dedykowany osobom niemającym wcześniej żadnego doświadczenia z malowaniem figurek do gier bitewnych oraz tym, które nie...