czwartek, 28 grudnia 2017

2k6 powodów - Efektywność




Turlanie kośćmi wydaje się nieodłącznym elementem zarówno gier bitewnych jak i fabularnych. Na przestrzeni niezliczonych tytułów eksperymentowano oczywiście z rodzajem kostek, zastępowaniem ich kartami czy hybrydowymi mechanikami, ale urok tych gier tkwił właśnie w niepewności i zarządzaniu ryzykiem. Sęk jednak w tym, że z dzisiejszego punktu widzenia wiele dawnych rozwiązań zapożyczonych z pierwszych gier planszowych, wydaje się mocno nieefektywnych czy nawet frustrujących, a mimo to swoją kultowością potrafi przyciągać rzesze ludzi. Żeby nie szukać daleko przywołajmy najbardziej „chamski” z przykładów – Chińczyka. Mechanikę tak losową, że w reszcie Europy znaną lepiej jako "Człowieku, nie irytuj się". Gra ta jednak, mimo szczątkowego elementu decyzyjnego i dramatycznej ilości niepotrzebnych rzutów kością, doczekała się niedawno nawet cyklicznych mistrzostw świata. Ważniejszym i kluczowym dla tego tekstu pytaniem jest jednak to, czy jest to kierunek, w którym warto i należy zmierzać? Może jednak lepiej szanować czas i inteligencję potencjalnych graczy?


Jaka gra ma tak szaloną scenę turnejową?
Mistrzostwa Świata w Chińczyka - Niemcy 25 września 2017

środa, 20 grudnia 2017

Bękarty Helheim czyli Nieumarli świata Wojnacji

Nieumarli w świecie Wojnacji nie stanowią takiego zagrożenia, jak w wielu innych światach fantasy. W ogóle są dość rzadko spotykani w Imperium, oprócz jednego miejsca – wyspy Helheim. To tam zsyłani są wszelkiej maści nekromanci i tam też mogą w spokoju prowadzić eksperymenty i wskrzeszać umarłych. System działa, przeciętny mieszkaniec Imperium raczej nie musi przejmować się tym, że w nocy zostanie zjedzony przez zbłąkane zombie. Jednak od czasu do czasu jakiś patrol natrafia na niewielką grupę żywych trupów, czy to „uciekinierów” z Helheim czy też twory początkującego nekromanty, który jeszcze nie otrzymał biletu w jedną stronę na wyspę.

Jak wiadomo od dobrych 20 lat,
prawdziwa nekromancja potrzebuje czegoś więcej niż tylko pustej jaskini.

piątek, 1 grudnia 2017

Krasnoludzkie Rody kontra Władcy Bestii - przykładowa rozgrywka

Po wielu prośbach i równie wielu podejściach, wracamy do realizacji filmów z przykładowymi rozgrywkami w jakości HD. Zdajemy sobie oczywiście sprawę, że wiele dałoby się jeszcze poprawić a świadomość gry przed kamerą nie poprawia skupienia grających - jednak mimo wszystko jesteśmy zadowoleni z efektu. Oczywiście cały czas pozostajemy otwarci na sugestie i porady, którymi moglibyśmy wzbogacić czy poprawić kolejne filmy w cyklu.


Nie przedłużając jednak przejdźmy do tytułowego starcia krasnoludów z barbarzyńcami.

niedziela, 19 listopada 2017

2k6 powodów - Niekomercyjność




Pośród wszystkich założeń Wojnacji to właśnie niekomercyjny charakter pozwala przełamywać standardy tam, gdzie inni producenci preferują podążać stabilną drogą przynoszącą zyski. Oczywiście brak inwestorskiego zaplecza finansowego nie jest zaletą samą w sobie, jednak przy odrobinie zaufania ze strony graczy pozwala uzyskać kilka istotnych przewag nad dużymi i drogimi projektami. 

niedziela, 22 października 2017

Elgacon 2017

Jak co jesieni, za sprawą organizowanego przez ekipę wojnacyjną konwentu, nasza aktywność tutaj odrobinę spada . Co prawda mimo dodatkowych zajęć i tak powolutku układamy na foum nową watchlistę, jednak większa aktywność wróci na bloga i fanpage nie wcześniej niż w połowie listopada. Tymczasem zapraszamy więc 11-12 listopada do Płocka na Elgacon.

wtorek, 3 października 2017

Wyposażenie

Zdecydowaliśmy się już grać w Wojnację. Zdobyliśmy figurki, a może wygrzebaliśmy te, które od dawna mamy na półce. Wydrukowaliśmy i wycięliśmy karty, zapoznaliśmy się też z zasadami, które proponuje nam podręcznik o zawrotnych wymiarach broszurki i grubości najcieńszego zeszytu. Co powinniśmy jeszcze przygotować, zanim zaczniemy pierwszą rozgrywkę?


piątek, 29 września 2017

Wersja 2.31

Niniejszym wreszcie puściliśmy wielokrotnie przekładaną wersję 2.31. Kolejne wyjazdy promocyjne, sezon łuczniczy i konwenty fantastycznie skutecznie opóźniały testy i dyskusje wokół nowości oraz poprawek. W tym tygodniu udało się jednak domknąć otwarte tematy i wrzucić na bloga zaktualizowane arkusze jednostek.

Dodatkowo prócz nowości dorzuciliśmy nieco inny, pośredni, system pobierania zasad i kart. Jest może minimalnie bardziej problemowy (jedno dodatkowe klikniecie) ale powinien ułatwić orientację i korzystanie z materiałów nowym graczom, zaś nam pozwolić na lepsze monitorowanie ruchu na stronie.

Ostatnią kosmetyczną zmianą jest układ arkuszy kart do druku, który po paru naradach pozbawiliśmy utrudniających wycinanie spadów. Od tej pory pliki będą wiec może minimalnie mniej profesjonalne ale zdecydowanie łatwiejsze do cięcia dla wszystkich nie posiadających w domu przemysłowej gilotyny do papieru ;)



Excelowy Army Buldier

Prócz wzornika w wersji do druku, głównym elementem paczki dodatków jest Excelowy Army Buldier zdecydowanie ułatwiający konstruowanie wojnacyjnych rozpisek.

Zasady

wpis archiwalny. 
 
Zasady do 3 edycji można pobrać tutaj

Karty Jednostek

Wpis archiwalny. 

Karty do 3 edycji można pobrać TUTAJ

poniedziałek, 18 września 2017

2k6 powodów - Kompaktowość




Do dziś pamiętam, jak pierwszy raz wybrałem się na turniej gry bitewnej. Podany na stronie dystrybutora adres okazał się serią kamienic o wspólnym numerze, mocno utrudniającym dotarcie na miejsce przyjezdnemu z innego miasta. Brak telefonu do organizatorów czy pojęcia o wyglądzie innych uczestników również nie ułatwiał sprawy. Wystarczyła jednak chwila refleksji nad taszczoną oburącz torbą, aby kilka minut później wchodzić do właściwej klatki budynku. Stężenie ludzi z ciężkimi walizkami, skrzynkami na owoce czy turystycznymi plecakami okazało się bowiem niezwykle celną i łatwą do zauważania wskazówką. Dziś jednak mając internet w telefonie i pełną skrzynkę kontaktów, cenimy sobie wygodę także w kwestii gier bitewnych. Być może to właśnie dlatego w kwestii kompaktowości Wojnacja ustępuje pola wyłącznie planszówkom.

środa, 13 września 2017

Kark twardy jak skała - o krasnoludach słów kilka

W poprzedniej notce mogliście przeczytać o mojej ulubionej frakcji, śnieżnych elfach (link do artykułu znajdziesz TUTAJ). Dziś pora przedstawić kolejną, a mianowicie Krasnoludzkie Rody. O ile koncepcja tej pierwszej może być dla niektórych mniej oczywista, o tyle niskich, rubasznych brodaczy znają chyba wszyscy. Lud ten żyje wśród łańcuchów górskich, przejawia również niezwykły talent w obróbce metali. Jak to zwykle bywa, otoczenie kształtuje osobowość, dlatego krasnoludy są twarde i wytrwałe niczym skały. Wszystko to tworzy niezwykle spójną mieszankę, która sprawia, że nie ma nic groźniejszego niż wkurzony krasnolud, który dorwał się do runicznej broni. Te niezwykłe wyroby przyciągają wielu kupców, jednak mieszkańcy gór są samowystarczalni i niechętnie utrzymują kontakty handlowe z resztą świata. Duże znaczenie ma tu także silne poczucie przynależności rodowej oraz wierność tradycji. Tyle wprowadzającego fluffu. Brzmi znajomo? No to lecimy.

Hmmm... kogo by tu dzisiaj obić?

niedziela, 27 sierpnia 2017

2k6 powodów - Dynamika




W kwestii czasu i dynamiki rozgrywki z grami bitewnymi bywa bardzo różnie. Dawne standardy przyzwyczaiły nas niestety do tego, że bez dwóch, trzech godzin nie było co zaczynać zabawy, a i same tempo rozgrywek przypominało bardziej komputerowego Heroes of Might & Magic lub planszowego Talismana niż grę w którą można zagrać kilkukrotnie w trakcie jednego spotkania czy turnieju. Oczywiście nie chcemy tu deptać świętości i podważać kultowości trzecich „Heroesów”, jednak każdy, kto odpalił dwuosobową rozgrywkę na średniej wielkości mapie „ot tak na godzinkę… może dwie”, a później oglądał przeciwnika misternie rozgrywającego każdą pomniejszą walkę, wie dokładnie co mamy tu na myśli. Projektując zasady Wojnacji, staraliśmy się więc nie tylko zmieścić starcia w 60 minutach rozgrywki ale i zawrzeć w nich solidną dawkę posunięć, decyzji oraz akcji.

sobota, 19 sierpnia 2017

2k6 powodów - Modele




Nikogo nie trzeba przekonywać do tego, że gry bitewne z tłumu wyróżniają się modelami i makietami. Nawet jeśli gry te nie biją więc rekordów popularności, to często są ozdobnymi perełkami fotorelacji czy sklepowych wystawek. Nadużyciem byłoby jednak stwierdzenie, że piękne figurki są jedynie elementem reklamowym, mającym wyłącznie przyciągnąć potencjalnego klienta do gry, która równie dobrze mogłaby być rozgrywana zwykłymi pionkami czy żetonami. Modele są bowiem tym, co stanowi o esencji bitewnego hobby, daje solidny łyk immersji pośród mniejszej lub większej umowności zasad.

poniedziałek, 14 sierpnia 2017

Bitewna Gra o Tron - ostatnie godziny Kickstartera

Ostatnimi czasy dwukrotnie pisaliśmy o nadchodzącej wielkimi krokami bitewnej Grze o Tron, a właściwie i precyzyjnie „A Song of Ice & Fire: Tabletop Miniatures Game”. Pierwszy tekst publikowaliśmy zaraz po znalezieniu wstępnych informacji, gdzie większość danych była bardziej spekulacjami niż faktami. Drugi pojawił się w chwili, gdy do sieci trafiły strzępy zasad rozgrywki, które zebraliśmy i uzupełniliśmy swoimi przypuszczeniami. Jakkolwiek celne by one nie były, tym na co czekaliśmy, czyli pełne zasady i statystyki zaczęły trafiać do sieci 25 lipca, w dniu startu Kickstarterowej kampanii mającej zagwarantować wydanie gry. Pierwsze opracowanie odnośnie zasad i modeli pojawiło się tydzień później na Bitewniakowych Pograniczach, jednak my postanowiliśmy poczekać do samego końca i ocenić wartość wspieranego produktu po odblokowaniu możliwie największej ilości „celów dodatkowych”.



środa, 9 sierpnia 2017

2k6 powodów - Kondycja




System zarządzania zasobami nie jest może w grach bitewnych nowością, jednak z pewnością nie należy on do mechanik podstawowych, lekką ręką powielanych w kolejnych systemach. Były więc przegrzewające się mechy w Battletechu, była „potęga/wola/przeznaczenie” we Władcy Pierścieni, punkty skupienia w Warmachine czy kryształy many w Konfrontacji. Przykłady można by pewnie mnożyć, jednak wyraźnie widać, że w każdej z tych gier „zasoby” pełniły zazwyczaj dość precyzyjną rolę (rzucanie zaklęć, ograniczenie siły ognia) lub nie były takie znowu ograniczone (odnawiane co turę skupienie). Przygotowując zasady drugiej edycji Wojnacji, szukaliśmy czegoś intuicyjnego oraz wiarygodnego, co w jak najszerszy sposób wpłynie na rozgrywane na stołach starcia, pozostając cały czas zasobem cennym i trudnym do odzyskania. Tak właśnie powstała kondycja.

niedziela, 6 sierpnia 2017

Jak to ugryźć, czyli wszystko o grze śnieżnymi elfami

Liczba frakcji w Wojnacji oraz ich zróżnicowanie sprawia, że każdy znajdzie coś dla siebie. Lubicie grać wytrzymałymi jednostkami, które mozolnie przebijają się przez szeregi wroga? Wybierzcie krasnoludy. Wolicie posiadać wymagającą taktycznie drużynę o pokaźnej liczbie stworów? Weźcie gobliny. A może interesują Was ciche i zwinne zabójczynie wsparte odrobiną magii? Córki Nemezis będą dla Was idealne. W tym wpisie chciałabym pokrótce przybliżyć frakcję, która spodobała mi się najbardziej i najczęściej bierze udział w moich rozgrywkach. Przedstawiam Wam śnieżne elfy.

wtorek, 1 sierpnia 2017

2k6 powodów - 2k6




Kości to w grach bitewnych kwestia niemal podstawowa. Raz rzuca się wiadrem kości, innym razem o losie żołnierzy decyduje jedna tylko ścianka. Każde z tych rozwiązań wychodzi jednak z różnych założeń i niesie inne konsekwencje. Wojnacja stawia na sumę dwóch kostek sześciościennych z trzech głównych powodów.

wtorek, 25 lipca 2017

2k6 powodów - Karty jednostek




Jak wiadomo, gry bitewne stoją jednostkami i ich statystykami. Te ostatnie podawane były już w najrozmaitszych postaciach: w głównych podręcznikach, oddzielnych listach, na kartach dołączanych do modeli czy nawet w branżowych czasopismach. Ameryki z pewnością nie odkryliśmy, gdy w Wojnacji zdecydowaliśmy się na karty, ale jesteśmy przekonani, że dokonaliśmy najlepszego możliwego wyboru, dodatkowo rozwijając go jeszcze we właściwą stronę. Jesteśmy więc pewni swego nie tylko w zestawieniu z archaiczną Chronopią, gdzie zamieszczonym w podręczniku profilom trzeba było jeszcze ręcznie liczyć bonusy wynikające z ich broni, ale także w porównaniu z aktualnymi i popularnymi systemami.


czwartek, 20 lipca 2017

2k6 powodów - Centymetry



Najbardziej charakterystycznym, choć mającym swoje wyjątki elementem gier bitewnych jest kwestia ruchu, a konkretniej wykorzystanie miarki zamiast pól na planszy. Założenie to w dużej części stanowi o tym, że rasowi planszówkowcy łapią się za głowę a modelarze cieszą się na myśl o wstawieniu na stół dowolnej, przygotowanej wcześniej przeszkody. Tym jednak, co różni Wojnację od znakomitej większości konkurentów jest powrót do znanych i lubianych w układzie SI metrów, a właściwie centymetrów.

wtorek, 11 lipca 2017

Figurki w spódnicy


...czyli baba poznaje bitewniakowy świat

          Każdy słyszał o ołowianych żołnierzykach, którymi bawili się mali chłopcy, zanim nadeszła era komputerów i komórek. Jednak co innego spontaniczna zabawa, a co innego uporządkowane, zebrane w zasadach hobby. I to jest coś, co mnie zaciekawiło, gdy pierwszy raz zobaczyłam grę bitewną. Niby dziecinną, a jednak wymagającą sporej dawki logicznego myślenia. Po prostu patrzyłam na stół i widziałam plan bitwy, przy którym zazwyczaj stoją na filmach wielcy dowódcy, gdy obmyślają plan działania swoich armii. Tyle, że to nie był film, nie była prawdziwa wojna. To była gra. A kto mi zabroni zagrać w grę? Innych dziewczyn chętnych do partii nie odnotowałam, ale kto by się tym przejmował. Że to niby tylko zajęcie dla panów? No to patrzcie!


poniedziałek, 26 czerwca 2017

Rozpiska, czyli jak usiąść do pierwszej gry.


Jako, że podstawy Wojnacji tworzone były przez weteranów gier bitewnych obytych z twardymi turniejowymi zmaganiami, tworzeniu rozpisek nie poświęcono w podręczniku zbyt wiele miejsca. W dużej części wynika to z dużej dowolności i braku odgórnych ograniczeń innych niż próg punktowy i limit jednostek na jednej karcie. Dla początkujących i nieobytych z bitewnymi standardami graczy, stworzenie pierwszego czy drugiego oddziału w Wojnacji może być jednak problemem. Tak więc po kolei.

poniedziałek, 19 czerwca 2017

I po Gladiusie

Odwiedziny na konwencie, mimo pierwszej edycji Gladiusa, były dla nas i tak wizytą nieco sentymentalną. Wszystko to za sprawą zlokalizowania go w jednym z budynków Politechniki, która jeszcze nie tak dawno gościła w swoich murach ostatnie Avangardy czy nawet warszawski Polcon. W miejscu dawnego wejścia do budynku planszowo-larpowego powitał nas plakat imprezy i rzeczowa informacja kierująca nas aż na piąte piętro. Szczęśliwie zapamiętana przed laty winda ciągle funkcjonowała, tym razem nawet bez organizatorskiego komitetu kolejkowego.


czwartek, 15 czerwca 2017

Gladius już w ten weekend

Wszystkim z okolic Warszawy (takich +/-200km) przypominamy, że w najbliższy weekend odbywa się tam nietypowy jak na rodzime warunki konwent. Gladius bowiem nie dość, że całkowicie poświęcony został grom bitewnym, to jeszcze robi to w stu procentach merytorycznie.

Zapraszamy więc na trzy dni nieustannych spotkań z grami bitewnymi, których pełną listę znaleźć można na stronie wydarzenia.

Wojnacja zawita tam na całą sobotę z szybką nauką gry i możliwością rozegrania pełnego starcia. Jak zwykle planujemy mieć ze sobą kilka gotowych do walki rozpisek, jednak nic nie stoi na przeszkodzie aby przyjść z własnymi modelami - będzie nam bardzo miło, choć najlepiej zabrać do nich i karty, bo ze względu na ilość dostępnych profili jednostek nie zabieramy ze sobą wszystkich.

środa, 17 maja 2017

Bitewna Gra o Tron - nowe informacje

Na niedawnym CMON Expo wypłynęło całkiem sporo informacji odnośnie bitewnej Gry o Tron, o której niedawno wspominaliśmy. Tym razem informacje dotyczą nie tylko cyklu wydawniczego czy założeń, ale tłumaczą także podstawy mechaniki, które dość sensownie łączą się z publikowanymi poprzednio kartami jednostek.

Samych informacji udzielało dwóch projektantów oraz producent, więc można założyć, że dość dokładnie opisują obecny, lub nawet finalny kształt projektu. Co ciekawe, już na wstępie zapewniają oni, że projekt powstaje już dwa lata oraz wykupił pełne prawa do korzystania z książkowego uniwersum, a co więcej, jest nawet bezpośrednio konsultowany z Georgem R.R. Martinem.


 Dla jako takiego porządku podzieliliśmy dość chaotyczne informacje na trzy główne grupy, dotyczące odpowiednio: założeń, zasad i wreszcie modeli.

wtorek, 2 maja 2017

Pyrkon 2017 Relacja

Jak co roku wybieraliśmy się na Pyrkon z mieszaniną stresu i ekscytacji. Największy konwent w Polsce to w końcu świetna okazja do promocji i zebrania jakiegoś feedbacku. Dodatkowo plan działania zawierał prócz 2-4 stanowisk pokazowych także mój własny udział w turnieju, z którego jak najbardziej planuję się wytłumaczyć w dalszej części tekstu.


poniedziałek, 24 kwietnia 2017

Fallout i Doktor Who wchodzą na rynek bitewniaków...

Ostatnie dni są dla gier bitewnych jak pierwszy kwietnia. Niemal jednocześnie pojawiły się bowiem zapowiedzi przeniesienia na stołowe realia nie tylko (wydawałoby się całkiem oczywistego) Fallouta ale i (zupełnie nieoczywistego w tym wypadku) Doktora Who.

piątek, 21 kwietnia 2017

Wojnacja na Pyrkonie

Jak co roku zawitamy na Pyrkonie. Co prawda tylko w piątek od 16 do 24, ale na jakość bloku bitewnego nie poradzimy a zawsze lepsze to niż nic. Mamy tylko nadzieję, że uda się wam jakość przebrnąć przez kolejki i dotrzeć jakoś na nasze stoisko.
Same rozgrywki instruktażowe potrwają do godziny 20stej, a od 20:00 do 24:00 rozegramy coroczny turniej na 300 punktów. Jak zwykle przygotujemy też ograniczoną ilość rozpisek dla wszystkich chętnych bez własnych modeli.

środa, 12 kwietnia 2017

Gadżety wojnacyjne a niekomercyjność...

Jak powszechnie wiadomo, założeniem Wojnacji nigdy nie było zarabianie pieniędzy. Nawet, jeśli wypuszczenie ponad dwustu profili w jednej do pięciu alternatywnych wersji leżałoby w mocy jakiejkolwiek firmy, to i tak kłóciłoby się to z wieloma podstawowymi założeniami systemu. Balans, brak nacisku na zakup konkretnych modeli, brak armijnej rotacji czy przede wszystkim oferowanie jednocześnie najładniejszych lub najtańszych modeli to punkty wychodzące bezpośrednio z niekomercyjnego charakteru gry.

niedziela, 2 kwietnia 2017

Warhammer II w drodze




W piątek, podczas targów EGX Rezzed, oficjalnie ujawniono Total War: Warhammer II, drugą odsłonę planowanej trylogii. Kilka informacji o grze jest oficjalnie dostępnych, ale też nie zabrakło miejsca na spekulacje.


poniedziałek, 27 marca 2017

Confrontation Resurrection a podstawki

Z kolejnych, tym razem oficjalnych, informacji wynika, że nowa edycja zostanie wydana na okrągłych podstawkach. Te zaś dostępne będą w trzech podstawowych wersjach: dwóch gładkich (nazwijmy je błyszczącą oraz matową) oraz teksturowanej.

niedziela, 19 marca 2017

Gra o Tron: Gra Bitewna

Ostatnie doniesienia ze środowiska bitewniakowego głoszą, że  w pierwszej połowie 2018 roku na rynek ma trafić nowa gra strategiczna, osadzona w książkowym uniwersum sagi Pieśni Lodu i Ognia. Będzie ona nosić tytuł „A song of ice and fire: Tabletop miniatures game”. Odpowiedzialne za jej wydanie firmy CMON i DarkSword nie podały jeszcze zbyt wiele informacji, jednak przecieki (oryginalne źródło tutaj) umożliwiły zdobycie kilku informacji więcej.


sobota, 11 marca 2017

Konfrontacji ciąg dalszy...


Co prawda oficjalny fanpage wciąż milczy, ale w sieci pojawiła się kolejna garść informacji dotyczących najnowszej odsłony... czy właściwie odsłon.

sobota, 4 marca 2017

Confrontation Resurrection - nowe wieści

Jedna z facebookowych stron, znana z kolekcjonowania artystycznego dziedzictwa Konfrontacji, zdołała rzucić nieco nowego światła na wspominany jakiś czas temu projekt wskrzeszenia tegoż systemu. Z racji, że i my w pewien sposób poczuwamy się do podtrzymywania legendy Rackhama, ponownie zainteresowaliśmy się sprawą.



środa, 22 lutego 2017

Zostaliście ostrzeżeni

Z niekłamaną radością i niepokojem prezentujemy film, jaki powstał sobotnim wieczorem (czy już właściwie nocą) na warszawskiej Zjavie. Nie dowiecie się może z niego jak grać Rodami, a po jego obejrzeniu pewnie nie rzucicie wszystkiego dla porywających starć w naszym systemie - ale przynajmniej będziecie krok bliżej odpowiedzi na pytanie - czy krasnoludy mają kolana?... oraz czy 10% baterii to wystarczająca motywacja do nakręcenia improwizowanego materiału filmowego?

niedziela, 19 lutego 2017

Besiariusz o Wojnacji

 Dziś na Bestiariuszu ukazał się artykuł zachęcający do sięgnięcia po gry bitewne, mocno zahaczający o nasze prywatne wojnacyjne podwórko.

Zjava 2017 Fotorelacja


W ramach usprawnionej ekipy wyjazdowo-pokazowej startujemy z fotorelacjami imprez, na których gościmy z pokazami.

czwartek, 9 lutego 2017

Pokazy na Zjavie 18 II 2017

Jak co roku wybieramy się na warszawską Zjavę i jak co roku stacjonować będziemy z możliwością zagrania i pogadania o grach bitewnych. W tym roku siedzieć będziemy w sobotę od 14 do późnego wieczora...

Więcej informacji na stronie imprezy.

poniedziałek, 6 lutego 2017

Konfrontacja - Reanimacja


Zupełnie niespodziewanie pojawiła się w sieci zapowiedź kolejnej edycji Konfrontacji. Pełni zaskoczenia upewniliśmy się czy nie chodzi tu o kolejną fanowską edycję, czy to włoską czy francuską. Confrontation Resurrection jest jednak tak bardzo oficjalna, jak to tylko możliwe. Do tego już na starcie atakuje piękną i nowiutką grafiką (a nawet tapetą) w starym dobrym stylu.


piątek, 3 lutego 2017

Futra i Figurki

W ostatnich dniach pełno w internecie informacji odnośnie akcji PETA wymierzonej przeciw Games Workshop. Właściwie nie tyle informacji, co kolejnych wariacji na temat oburzenia oryginalną i niezwykle krótką informacją.
Oryginalny tekst ze strony PETA
Sęk jednak w tym, że w całym tym oburzeniu i śmiechu (jak to zwykle bywa) ignoruje się fakty. Szydzi natomiast z domysłów i nadinterpretacji.

Warhammer 40k - Terminators - Duncan McGregor

wtorek, 17 stycznia 2017

Wojnacja 2.3

Jak zwykle zeszło się trochę dłużej, niż było to planowane ale udało się. Po długiej i niełatwej pracy wersja 2.3 trafiła do bocznych pasków pobierania.

Poza kilkoma nowymi profilami najnowsza wersja skupia się przede wszystkim na uczynieniu wojnacyjnych frakcji jeszcze ciekawszymi i przede wszystkim bardziej charakterystycznymi.

Polecany post

Wojnacja na Gladiusie 2024

  Mimo, że oficjalna i teoretyczna premiera trzeciej edycji miała miejsce na Pyrkonie, to dopiero na ubiegłoweekendowym Gladiusie dysponowal...

Popularne posty